maandag 13 oktober 2008

Goes heeft miljoenen bij omgevallen bank

Bericht, vandaag, van ANP:

ANP
gepubliceerd op 13 oktober 2008 10:09, bijgewerkt op 10:11

GOES - De gemeente Goes heeft miljoenen euro's op een rekening bij de omgevallen IJslandse bank Landsbanki. Dat heeft wethouder Van ‘t Westeinde van FinanciĆ«n van de gemeente maandag gezegd.

Hoeveel precies op de rekening stond, wil de gemeente nog niet zeggen. De wethouder wil daarover eerst de gemeenteraad inlichten. Vorige week werd bekend dat ook de gemeente Asten geld had bij Icesave, onderdeel van Landsbanki.

Lullig!
Deze Goes heeft het heel anders geregeld: huis verkocht. Aan de bovenburen. Er kan van alles gebeuren, de komende maanden c.q jaren, met de huizenprijzen en hypotheekrente. Om te voorkomen dat ik risico loop van waardedaling of kopzorgen over toekomstige verkoop heb ik de beslissing genomen nu alvast te verkopen. Gaat ook meteen heel snel: overmorgen zit ik bij de notaris, en ik denk dat de transactie binnen een paar weken afgerond zal zijn.

Soms gebeuren er van die dingen waardoor je opeens op een ander spoor komt. Soort railwissel des levens, zeg maar. De Grote ProRail In The Sky komt nog wel eens met verrassingen die niet in de dienstregeling staan. Ik ben er blij mee, hoewel ik met een lichte buikpijn afscheid neem van een geweldig huisje in een heerlijke buurt waar ik een fantastische tijd heb gehad. De babbeltjes met de buren, de dijk waar ik hardliep, mijn straatje, de Watergraafsmeer: ik ga het allemaal erg missen. Maar ik krijg er iets heel moois voor terug. Een gelukkige toekomst met Menzo, op het KNSM-eiland, met weer een geweldig huis en onbetaalbaar uitzicht. En nieuwe leuke buren, vast en zeker.

Geen opmerkingen: