woensdag 29 oktober 2008

Als de zon schijnt

...lijkt de wereld stukken beter, maar de rottigheid gaat onverminderd voort. Want een moord blijft ook bij zonnig weer een moord, en ook onrecht en bedrog/ wijken voor het zonlicht toch geen centime-heter. Robert Long, Als de zon schijnt.

Zie bericht hieronder, KNSM bij regen: zo ziet het eruit als de zon schijnt. Uitzicht vanuit de woonkamer.

Vanmiddag zit ik bij Jeroen, om over mijn roman te praten. We gaan het vooral over het einde hebben; in de loop van de jaren heeft Jeroen alle versies van de eerste driekwart altijd meegelezen - maar dit gedeelte, de laatste 4 a 5 hoofdstukken, die zijn helemaal nieuw voor hem. Bij zijn eigen boek (nummer 2 alweer) heeft hij er veel aan gehad om nog even te 'plotten', en daar rolde toen een heel nieuw einde uit. Ik hoop dat dat niet gebeurt vanmiddag, want ik ben er zelf wel erg tevreden mee, met hoe het nu is. Mijn planning is nu nog twee weken (dat is ongeveer 6 volle werkdagen) typen/verbeteren, en dan naar een uitgever/agent. Hopelijk hoef ik dan geen maanden te wachten op antwoord, en krijg ik snel een redacteur die me begeleidt tot aan de drukproeven. Wie weet haal ik het allemaal nog voor Boekenbal 2009. Hihi.

Geen opmerkingen: