dinsdag 4 november 2008

History as it happens

History as it happens, wat een kop. Die had ik graag willen verzinnen.

This is it. Amerika kiest de Next President. Alles wijst erop dat het Obama wordt.

Ik ga de hele avond, nacht en ochtend televisie kijken. Het voelt als een WK-finale. Ik wil geen staven op het veld, ik hoop dat de scheidsrechter geen verkeerde beslissingen maakt en dat de Duitsers niet scoren in de laatste minuut.

Leuke links:
Obama op MySpace
Obama op Facebook
Obama bij de Senaat

En dan nog dit, omdat het zo leuk was:
Obama'08

Er is geen land ter wereld waar Obama zo populair is als bij ons. 90% van de Nederlanders is voor hem - al was daar ten tijde van onze Obama'08-uitzendingen weinig van te merken. Editie.nl brengt vanavond dit soort cijfers, onder meer met een kleine peiling onder Utrechters: iedereen kiest Obama.

Vannacht brengt NOS 9 uur live televisie vanuit New York. En om zes uur 's ochtends doet RTL een uur lang live verslag van de uitslagen. RTL Z heeft het vandaag overdag al fantastisch gedaan. Met Antoin Peters, Rik Konijnenbelt, Rick Nieman en Erik Mouthaan ter plekke, en Ruth Oldenziel in de studio bij Sanne en Roland. Het is smullen, dit soort dagen, en mijn buik is nog lang niet vol.

Geen opmerkingen: